The Centurions firmly believe that long distance walking is not only the most natural and beneficial of exercises, but also leads to the health and happiness of mankind.

Welkom op de internetsite van Centurion Vereniging Nederland.

Het laatste nieuws

De Centurion Vereniging Nederland heeft momenteel wat moeite om haar donateurs te bereiken: vandaag dat we ditmaal ons magazine online aanbieden, via onderstaande link:

Centurion nieuwsblad najaar 2020

NK 50 km (heren) en 10 km (dames) snelwandelen

Op de wielerbaan in de Tilburgse wijk Reeshof organiseerde de RWV en Hart van Brabant op 4 oktober 2020 twee NKs. Ook hier domineren de Centurions. Op de 10 km bij de dames won Anne van Andel het goud in 56.42, gevolgd door Loes van Bremen en Sandra Maas. Bij de heren op de 50 km won Paul Jansen het goud in 4.43.35, gevolgd door Rob Tersteeg op de tweede plaats in 4.56.47 en Remco de Bruijn op de derde plaats in 4.58.19.

.

Nacht van Loon

De Nacht van Loon was tijdens de eerste Coronauitbraak in het voorjaar al uitgesteld. Van 5 op 6 september 2020 werd de wedstrijd in enigszins afgeslankte vorm toch gelopen en ook hier gingen de ereplaatsen naar Centurions. Edwin van Wijngaarden was de snelste heer met ruim 128 km in 15 uur en de snelste dame was Gertrude Achterberg met dik 108 km in 15 uur. Het team van Hart van Brabant won de teamprijs op de 80 km.

.

NK 20 km snelwandelen

Op 29 augustus 2020 werd het NK 20 km snelwandelen georganiseerd op de atletiekbaan van DAK in Drunen. De top drie bestond geheel uit Centurions: Rick Liesting pakte het goud in 1.31.13, Paul Jansen het zilver in 1.36.36 en Remco de Bruijn het brons in 1.46.10.

archief van berichten van voor 2014