The Centurions firmly believe that long distance walking is not only the most natural and beneficial of exercises, but also leads to the health and happiness of mankind.

Welkom op de internetsite van Centurion Vereniging Nederland.

Het laatste nieuws

zondag 5 juni 2022

Nieuwe Continental Centurions, en een Honderman, in Schiedam

Edwin van Wijngaarden wordt Honderdman 79

uitslagen Wandelweekend Schiedam 2022

Afgelopen weekend kwamen er in Schiedam drie nieuwe Continental Centurions bij: Wilma Driessen won de 100 mijl en Marcel van Tulden legde de meeste kilometers af in 24 uur. Op dezelfde wedstrijd werd Edwin van Wijngaarden Honderdman. In Minneapolis werd dit weekend ook de Centurion USA wedstrijd gehouden, waarbij drie wandelaars de 100 mijl bereikten. We hebben alle lijsten bijgewerkt en via de link hierboven vindt u de uitslagen van Schiedam.

dinsdag 22 februari 2022

Overlijden Rudie van Hardeveld, Centurion 883

.

Helaas moeten we mededelen dat op 8 februari 2022 Rudie van Hardeveld, Centurion 883, is overleden. Hij werd Centurion in een tijd van 22.18.17 in Ewhurst op 28 juli 1991 en Continental Centurion 132 in een tijd van 21.24.54 in St. Oedenrode op 2 juni 1984. Hij liep voor s.v. de Lange Afstands Tipperlaars. Vlak voor zijn overlijden nam hij via zijn dochter Sofie contact op met onze vereniging en liet hij een zeer genereus bedrag na aan de Centurion Vereniging Nederland. Rudie is 86 jaar geworden. De foto's tonen Rudie in Ewhurst in 1991 en zijn collectie badges.

donderdag 17 februari 2022

Stand van zaken Centurion Vereniging Nederland

Als u ons magazine ontvangt, leest u meer over het reilen en zeilen van onze vereniging. Dat is de laatste twee jaar niet zonder problemen verlopen, maar we krabbelen er weer langzaam bovenop. Dat is mede te danken aan de genereuze steun van diverse Centurions: hun donaties maakten ons weer financieel gezonder. Daarnaast hebben we de relatief rustige wintermaanden benut om een flinke inhaalslag te maken in het digitaliseren van onze archieven. Het resultaat ziet u op deze site. De namenlijsten van de meeste Centuriontitels zijn bijgewerkt en we hebben een flink aantal wedstrijduitslagen uit het verleden, inclusief fotomateriaal uit het archief van ons erelid Piet Jansens, Centurion 389, via deze site ('uitslagen') beschikbaar kunnen maken. Hieronder vindt u voor nu het laatste nieuws over Middlesbrough, een nieuwe (Duitse) Centuriontitel en de komende lange afstandswedstrijden in 2022. Binnenkort delen we nog enkele nieuwsberichten van het afgelopen najaar en de laatste nieuwsbrieven van de Brotherhood of Centurions.

Centurionwedstrijd 20 op 21 augustus 2022 Middlesbrough

Van zaterdag 20 op zondag 21 augustus 2022 zal de Brotherhood of Centurions haar jaarlijkse 100 mijlswedstrijd organiseren op de wielerbaan van het Middlesbrough Sports Village, Alan Peacock Way, Marton Road, Middlesbrough. Het parcours bestaat uit een brede, geasfalteerde wielerbaan van net geen kilometer in lengte. Er zal 24 uur verlichting aanwezig zijn en er is voldoende ruimte voor tenten. De rondetelling vindt plaats met chips en er is een groot aantal sportfaciliteiten beschikbaar.

Middlesbrough ligt in de buurt van Redcar in het noorden van Engeland, waar enkele jaren geleden de Centurionwedstrijd werd georganiseerd.

De wedstrijd start om 12 uur ‘s middags en wordt onder B-regels gejureerd. Dat betekent dat wandelaars continu bodemcontact moeten houden en dat juryleden duidelijk moeten kunnen zien dat er niet wordt hardgelopen. Er wordt dus soepel omgegaan met het jureren van de juiste kniestrekking. Verder is de wedstrijd het officiële kampioenschap lange afstanden van de Race Walking Association over 100 mijl.

Inschrijven kan via onderstaande link:
Entry Central inschrijfformulier Middlesbrough 100 mile Challenge

Overige lange afstandswedstrijden

5 – 6 maart
24 uur van Bourges (Frankrijk, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
9 april (waarschijnlijke datum)
Centurions Social Walk, Chapel-le-Ferne (Engeland, organisator Chris Flint)
9 – 10 april
15 uur Nacht van Loon op Zand
9 – 10 april
Coburg 24 hours festival (Australië, Australian Centurion wedstrijd)
16 april
Kennedymars Sittard (met wedstrijdklasse snelwandelen)
16 – 17 april
24 uur van Chateau-Thierry (Frankrijk, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
23 april (waarschijnlijke datum)
12 uurswedstrijd Richmond Park (Engeland, organisator Richard McChesney)
30 april – 1 mei
142 km Marche du Grand Est (Frankrijk, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
8 mei
La Voie de la Liberte (Frankrijk, van Ste Menehould naar Verdun, 44,5 km)
4 – 5 juni
Wandelweekend RWV, Beatrixpark Schiedam (Continental Centurionwedstrijd)
4 – 5 juni
FANS 24 hours, Normandale Lake Park in Bloomington, MN (Centurion USA wedstrijd)
20 – 21 augustus
Middlesbrough 100 mile Challenge (Centurionwedstrijd)
27 – 28 augustus
24 uur van Wadelincourt (België, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
17 – 18 september
28 uur van Roubaix (Frankrijk, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
1 – 2 oktober
Duitse Centurionwedstrijd, Bochum
29 – 30 oktober
24 uur van Dijon (Frankrijk, Paris-Alsace kwalificatiewedstrijd)
11 november
La Voie Sacree (Frankrijk, van Verdun naar Bar-le-Duc, 56 km)
?? november
24 uur Auckland Sri Chinmoy races (New Zealand Centurion wedstrijd)

Hieronder vindt u twee links naar de inschrijfformulieren voor de Nacht van Loon (9 op 10 april 2022). Deze 15 uurswedstrijd in Loon op Zand is een uitstekende gelegenheid om je voor te bereiden op een Centurionwedstrijd. De wandelsportvereniging Hart van Brabant staat altijd garant voor een mooie prestatietocht met prima verzorging!

uitnodiging Nacht van Loon 2022 (rechtermuistoets, opslaan als) . inschrijfformulier Nacht van Loon 2022 (rechtermuistoets, opslaan als)

Hieronder vindt u twee plaatjes van de brochures van de 24 uur van Wadelincourt en van de 24 uur van Bochum (de beoogde nieuwe Centuriontitel in Duitsland). Als de lettertjes te klein zijn, sla 't plaatje dan op en open 'm op je eigen computer (rechtermuistoets, opslaan als).

.

Verdere inschrijfmogelijkheden zijn via onze linkspagina te vinden: click door naar de site van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging om je in te schrijven voor het Wandelweekend in Schiedam of click naar Marchons.com voor meer informatie over de snelwandelwedstrijden in Frankrijk.

De Centurion Vereniging Nederland heeft momenteel wat moeite om haar donateurs te bereiken: vandaag dat we ditmaal ons magazine online aanbieden, via onderstaande link:

Centurion nieuwsblad najaar 2020

NK 50 km (heren) en 10 km (dames) snelwandelen

Op de wielerbaan in de Tilburgse wijk Reeshof organiseerde de RWV en Hart van Brabant op 4 oktober 2020 twee NK’s. Ook hier domineren de Centurions. Op de 10 km bij de dames won Anne van Andel het goud in 56.42, gevolgd door Loes van Bremen en Sandra Maas. Bij de heren op de 50 km won Paul Jansen het goud in 4.43.35, gevolgd door Rob Tersteeg op de tweede plaats in 4.56.47 en Remco de Bruijn op de derde plaats in 4.58.19.

Nacht van Loon

De Nacht van Loon was tijdens de eerste Coronauitbraak in het voorjaar al uitgesteld. Van 5 op 6 september 2020 werd de wedstrijd in enigszins afgeslankte vorm toch gelopen en ook hier gingen de ereplaatsen naar Centurions. Edwin van Wijngaarden was de snelste heer met ruim 128 km in 15 uur en de snelste dame was Gertrude Achterberg met dik 108 km in 15 uur. Het team van Hart van Brabant won de teamprijs op de 80 km.

NK 20 km snelwandelen

Op 29 augustus 2020 werd het NK 20 km snelwandelen georganiseerd op de atletiekbaan van DAK in Drunen. De top drie bestond geheel uit Centurions: Rick Liesting pakte het goud in 1.31.13, Paul Jansen het zilver in 1.36.36 en Remco de Bruijn het brons in 1.46.10.

archief van berichten van voor 2014